Life | Goede voornemens enzo

Happy newyears! Gelukkig nieuwjaar

De drukke dagen zijn weer voorbij. We kunnen met z'n allen weer normaal gaan doen. En dat geldt vooral voor mij! In de gehele kerstvakantie was ik exact 4 dagen vrij. Talk about druk!

De kerstdagen zijn altijd een moment van reflectie. Terugkijkend op 2014 kan ik zeggen dat het een goed jaar was. Er zijn een heleboel leuke dingen gebeurd die ervoor zorgen dat ik me de minder leuke dingen eigenlijk niet meer zo goed herinner. Prima toch!

Na het reflecteren komt het vooruit kijken, de goede voornemens. Eigenlijk doe ik niet aan goede voornemens. Althans, niet op 1 januari. Maar goed, er zijn toch wat dingen die ik graag wil/wilde en waarbij het nu pas echt lukt. Dus dit zijn mijn voornemens doelen.

Hardlopen
Mijn blog getuigd van mijn hardloopverleden. Waarom stopte ik eigenlijk? Eerst de hittegolf, direct daarna de vermoeiende verhuizing. Toen ik een paar weken later weer ging rennen was mijn conditie al een stuk slechter. En dat was natuurlijk niet leuk. Helaas maakte ik de fout om er langzaam mee te stoppen, in plaats van terug te vechten. Dus ik liep nog een paar keer en stopte toen helemaal. Nu, bijna anderhalf jaar nadat ik stopte en op hetzelfde moment als ik de vorige keer begon (in de kerstvakantie, na oud&nieuw), begin ik opnieuw. Vanochtend heb ik mijn eerste stappen gezet. Niet met Evy dit keer, wel met mijn vriend. We hebben even warmgelopen en zijn toen gaan rennen. Ik hield het nog best goed vol! Halverwege liepen we weer even en toen kon ik weer een stuk rennen. Maar na een kort rondje van 1,9 kilometer waar we 15 minuten over deden stopte we toch. Dat het zo goed ging komt waarschijnlijk door al het Bodypumpen elke zondag. Maar dat wil niet zeggen dat ik mijn knieën ofzo niet kan overbelasten. Dus om rustig aan te doen en het niet bij één keer te laten hielden we het hierbij.


Bodypumpen
We doen het sinds februari (/maart?) elke zondagochtend. In de zomer zijn we er twee maanden uit geweest. Eerst door mijn longontsteking, daarna door op vakantie gaan enzo. Maar we hebben het weer opgepakt en zijn weer lekker bezig! De gewichten gaan alweer omhoog en als ik niet zo vaak een virusje te pakken had zou ik alweer op mijn oude gewichten zijn. Dit voornemen is dus om vooral dóór te blijven gaan.

Spinnen
Iets dat we in september en oktober een paar keer gedaan hebben en eigenlijk wel leuk vinden. Enige nadeel; het moet doordeweeks. 's Avonds. Na het werk. Minpuntje. Maar we hebben het er al sinds Sinterklaas over dat we het weer willen gaan doen. Dus moeten we dat maar snel doen.

Paleo
Afgelopen jaar hield ik dit al een maand vol. Nu ga ik mijn avondeten Paleo maken en bij mijn lunches een beetje opletten maar niet strikt zijn. Het ontbijt blijft voorlopig muesli met melk (melkproducten zijn niet Paleo). Ik wilde vooral weer een beetje Paleo gaan eten omdat ik dan veel meer groente binnen krijg en omdat het leuk is voor de afwisseling. Het stimuleert me om creatief te zijn en nieuwe dingen te proberen. Het idee is om langzaamaan steeds meer Paleo te gaan eten en uiteindelijk helemaal. Maar of het daar ooit van komt? Ik wil niet allemaal strikte doelen stellen want het moet wel leuk en makkelijk blijven.

Oeps, al mijn doelen zijn gerelateerd aan gezondheid. Ik heb nog wel een paar andere wensen voor 2015. Maar die ga ik niet jinxen door op internet te zetten :P.

Wat zijn jouw goede voornemens? 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes