Nieuwe kleur in een nieuw huis


De kleuren okergeel en vergrijsd groen kom je verrassend vaak tegen op kinderkamers. Wat is er dan ook schattiger dan die kleine gele regenlaarsjes hierboven. Mijn favoriete kleuren als kind waren ook groen en geel. Maar dan de primaire, felle, basiskleuren. 

Een paar jaar geleden, nog voor ik samenwoonde, ontdekte ik de Scandinavische trend; wit wit wit wit wit wit en wit. Op dat moment zag je het eigenlijk nog helemaal niet in Nederland. Maar ik deed niets met de liefde voor wit want ik had een studentenkamer en die was al ingericht. (Met een knalroze muur en dito beddengoed en bank.) Eenmaal samenwonend gingen we voor tweedehands omdat meubels in een ander huis vaak niet zo lekker passen als in het huis waarvoor je het kocht (ons tijdelijke huurappartement). En inmiddels heeft de rest van Nederland het Scandinavische wit wit wit ook allang ontdekt en ben ik daar eigenlijk wel weer overheen. 

Een jaar geleden ging ik actief op zoek naar spullen voor ons nieuwe huis. Ik bleef wit wel een mooie basis vinden, maar er mochten natuurlijke materialen bij. Natuurlijk hout, stoffen, planten. Op Pinterest werd Early Dew ook steeds populairder. Ik hield altijd al van natuur en dat groene overal sprak me wel aan. Eigenwijs als ik was, wilde ik alleen dan weer niet Early Dew. Voor ons werd het dus "Gezond" van Histor. En vrolijk geel lachte me al een tijd vanaf mooie plaatjes toe, wat een fijne, zonnige kleur eigenlijk. Dus die mocht er ook in. 

Het lastigst was het nog om een basiskleur erbij te vinden. Werd het nou grijs of beige? Eigenlijk vonden we allebei beige mooi. Maar de fauteuils die we graag wilden waren er alleen in het grijs, en onze bank ik ook grijs. Dus werd het dat. 

Onze woonkleuren werden: grijs, wit, hout met accenten van geel en groen. 

Een jaar later is ons huis ingericht en ben ik er best blij mee. Sommige dingen vallen nog niet op hun plek. De keuken mag van mij nog verbouwd worden. En alhoewel ik het groen heb meegenomen in de handdoekjes en het prullenbakje op het toilet, doet de rest van het huis nog niet mee. Maarja, ons geld is ook eens op, en veel spullen die we nog hadden waren toch wel handig om boven te gebruiken. 

Hierboven en beneden staan een aantal plaatjes die wij als inspiratie hebben gebruikt. Wanneer binnenkort de zon schijnt, zal ik foto's maken om te laten zien hoe dit in ons huis tot uiting is gekomen. 




Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes