H&L | Gezonde voeding hoort erbij

Als je eenmaal veel aan het sporten bent, ga je vanzelf gezonder eten. Tenminste, zo gaat dat bij mij. Kijk mee naar een paar Instagram foto's:

Zoals altijd ontbeet ik met havermoutpap met rozijnen.

Ik kocht sla, radijsjes, avocado en paprika waarmee ik lekker veelzijdig kon eten. Onder andere onderstaande wraps at ik.

Toen ik nog wat wraps en groenten overhad, kocht ik er rundersteak bij, die in de bonus was, en maakte ik er heerlijke maaltijdwraps van door de steak te bakken en daarna in reepjes te snijden, dat op een wrap, klein beetje mayo erop en een salade van sla, radijs, avocado en paprika.

Ook kon ik aan relatief goedkope aardbeien komen, en wilde perzikken waren in de bonus (die zijn zó lekker!). Standaard haal ik bananen in huis, dus ik kon heerlijk snacken van vers fruit.

Ik vond nog wat ongebruikte gemengde muesli en noten, en maakte voor het eerst zelf granola. Als uitprobeersel. Zoals meestal in mijn fijne oven (die alleen aan en uit kan, en aan moet met lucifers) is het aan de rand toch verbrand. Het gaat heel rustig, en dan opeens is het zo ver. Nouja, de volgende keer doe ik er meer honing bij, het mag iets zoeter, maar het is wel goed te eten! En veel beter dan Cruesli.

En verder at ik vooral veel chocolaatjes en chocolate chip cookies. Want de chocolaatjes lagen binnen handbereik, die had ik gekregen van mijn stagekindjes bij het afscheid kort geleden. En de chocolate chip cookies kocht ik omdat het weer die tijd van de maand was.
Het is mijn regel dat ik alleen tijdens die dagen snoep (in mijn geval chocolade) mag kopen. Tja, dat werkt niet als je vanalles krijgt.

Maarja, ik heb het snoepen mooi gecompenseerd met verder gezond eten en veel sporten.

Wat er niet op de foto's staat in onder andere:
- lunch: bruin brood met gekookt ei
- lunch: bruin brood met cranberrypaté en vruchtenhagel
- avondeten: zoete aardappel (gekookt), bloemkool en rundersteak.

Omdat ik voor mij alleen kook, eet ik meestal twee dagen achter elkaar hetzelfde. Ik vind dat niet erg. Maar het verklaart waarom ik maar over weinig verschillende gerechten vertel.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes