Running | Klaar voor Keep Running met Evy

Ik heb al vaker verteld hoe hardlopen & Claudia deze zomer samen gingen. Inmiddels heb ik alweer wat rondjes achter de boeg en vandaag liep ik weer een half uur aan één stuk. 

Het was heerlijk om te voelen hoe ik ging. Dit had ik al zo lang niet meer gevoeld! Ik had wel nog last van steken in mijn buik, waarschijnlijk mijn lever, maar ik ben er doorheen gerend. Het mooie is dat ik ook nog een vrij constant tempo had. Mijn langzaamste en snelste kilometer lagen maar 30 seconden uit elkaar. 

Nu ben ik dus klaar voor Keep Running met Evy

Ik zal even een terugblik geven op Start to Run: 

De allereerste les, de eerste keer dat ik ging hardlopen, uh, rennen. En ik dacht "rennen? Dat kan ik wel!" En dus sprintte ik er als een speer vandoor, had ik binnen no time een knalrood hoofd, adem te kort, verzuurde benen en kon ik de les niet eens afmaken. Haha. 

Vanaf les 2 ging ik bewust joggen. Rustig aan, niet op de snelheid letten maar op het uithoudingsvermogen. Er zaten ups en downs tussen. Soms had ik het een les heel zwaar, en dan ging ik de volgende les weer op vleugeltjes. 

Helemaal aan het eind werd het moeilijk. Met een minuutje wandelen tussendoor hield ik het half uur goed vol, maar aan één stuk bleef een moeilijkheid. Ik liep een 5 kilometer wedstrijdje, en ook daar moest ik bij wandelen (maar het was wel warm). Daarna, terwijl ik allang niet meer rende met Evy, haalde ik steeds langere afstanden zonder te wandelen. Mijn PR ligt op 6,6 km. En daarna ging het dus bergafwaarts. 

Afgelopen weken liep ik onregelmatig, en ik moest wandelen om een paar kilometers af te kunnen leggen. En vandaag liep ik dus zomaar een half uur achter elkaar! Het was heerlijk. 

Ik heb mijn tred gevonden. Landen op de voorvoet en kleinere stappen zetten. Ik weet nu dat ik afgelopen weken weer verkeerd liep, te grote stappen doordat ik een haklanding maakte. Tijdens Start to Run liep ik echter al op de voorvoet, omdat ik op internet gelezen had, dat dat beter voor je gewrichten zou zijn. 

Komend weekend ga ik dus starten met Keep Running! 

Hier mijn stats van vandaag, weinig indrukwekkend, maar voor mij een goede stap:


Zoals je ziet ren ik met Runtastic. Niet zo bekend als het populaire Runkeeper. Maar in het begin heb ik nou eenmaal de keuze gemaakt, en ik wil mijn statistieken niet kwijtraken door met een andere app te gaan rennen. Dus ik laat het maar zo. Ik vind hem ook fijn, dus weinig reden om te wisselen. 

Ben jij een hardloper? Hoe gaat het bij jou?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes