F & F | Spinning / RPM

Ik ben altijd in voor iets nieuws. Op mijn sportschool heb ik bijna elke les wel eens gevolgd. Behalve Body Combat, ik liep eens per ongeluk de verkeerde zaal in en ik vind hem echt eng!

Sporten is leuk, maar het moet ook leuk blijven. Daarom volg ik af en toe eens iets anders.

Afgelopen maanden - tot aan de zomervakantie - volgde ik elke zondagochtend Bodypump. Elke zondag. Mijn gewichten gingen steeds iets omhoog en ik voelde me sterker worden. Dat was erg leuk. Bovendien is het gezelliger dat zelf aan de slag met gewichten. En ook intensiever/effectiever. Als je het mij vraagt.

Deze zomervakantie stonden we met ons tentje aan de voet van de Mont Ventoux. Kwamen we later pas achter, wij wilden gewoon een campingplekje voor het donker werd! Zowel links als rechts van ons stonden Nederlanders van ongeveer onze leeftijd, allemaal wielrenners.

Tja, aan de Mont Ventoux weet je dus wel waar het gesprek over gaat.

Wij hebben de Mont Ventoux ook een dagje beklommen. Met de auto. Haha. Maaaar, de laatste kilometers hebben we gelopen, en dat was ook al vrij heftig. Ongetraind. Ik heb er nog stijve spieren aan over gehouden!

De fietsverhalen waren erg vermakelijk, en de strakke lichamen jaloersmakend. Al was dat maar een kleine groep, van echt afgetrainde fietsers.

In ieder geval lokte het uit om weer eens een nieuwe sportles te proberen. Sinds 3 weken volg ik wekelijk een spinningles of RPM-les. Spinning kennen we allemaal denk ik wel. Op een fiets in een zaal, en flink trappen met zijn allen. RPM is een les van LesMills. Elke 3 maanden begint er een nieuwe choreografie met nieuwe muziek. De eerste 2 maanden kun je dus elke les hetzelfde verwachten, de laatste maand mixen de instructeurs de nummers met nummers uit vorige edities. Bij spinning ben je echt afhankelijk van de instructeur.

Ik vind beide lessen leuk. Ik heb 3 RPM en 1 spinning les gevolgd. Dus ik kan het verschil nog niet echt aangeven. Bij de spinningles heb ik wel het meest gezweet. Maar ik had ook de meeste pijn van het zadel.

In combinatie met gezond eten zie ik langzaam zelfs wat onsjes verdwijnen van de weegschaal. Met de app MyFitnessPal houd ik bij wat ik eet. De calorieën die erin weergegeven worden neem ik met een korrel zout, perfect invoeren gaat namelijk niet.

Wie weet hoe lang ik blijf indoor fietsen. Voor nu vind ik het leuk. En dat is het belangrijkst.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes