Life | Fall(in) in love


De pumpkin spices lattes zijn weer verkrijgbaar en via Facebook werd ik op de hoogte gesteld dat het sinterklaassnoepgoed alweer in de winkels ligt! Augustus is nog niet goed en wel voorbij en we zijn met z'n allen full on in herfstsferen.

Mij hoor je niet klagen. Ik zeg al jaren dat de herfst mijn favoriete seizoen is. Het is de tijd dat het frisser wordt, je weer laagjes aan kunt maar je jas nog wel thuis kunt laten. Om ons een paar weken laten heerlijk in sjaals en nieuwe jassen te bundelen.

Koude dagen in de zomer zijn echt wel anders dan de frisse herfstdagen. Bladeren veranderen in prachtige kleuren, leggen een oranje tapijt op de grond. De herfst geeft ons pompoenen en andere materialen om ons huis mee te decoreren.

Herfst en winter zijn de seizoenen voor stevige warme kost, het ideale moment om mijn crockpot weer volop te gebruiken. Oké, ik kreeg mijn crockpot met sinterklaas afgelopen jaar dus ik heb hem nog niet gehad in de herfst, maar ik weet zeker dat ik hem ga gebruiken! Begin dit jaar bedacht ik de crock pot challenge. Zo, die was geen lang leven beschoren. Eén week vergeten hem te gebruiken en je bent meteen uit het ritme. Bovendien heb ik een paar favoriete recepten die ik niet voor de challenge mocht gebruiken. Als ik weer iets nieuws maak post ik het wel weer.

Behalve stoofpotten, zijn ook soepen heerlijk in de herfst. Tijdens de paar herfstige dagen die deze zomer ons gaf, stond er bij ons thuis dan ook direct een pan soep op het vuur. Heerlijk pruttelen, en dan aan tafel met wat creme fraiche, basilicum, bieslook en stokbrood met kruidenboter.

Boswandelingen, nog zoiets fijns. Ik houd ervan, en speciaal in de herfst. Met mijn bodywarmer en wandelschoenen aan, tussen de verkleurde bladeren. Frisse lucht opsnuiven maar nog niet zo koud dat je tenen eraf vriezen. En bij thuiskomst met een latte macchiato onder een dekentje kruipen.

Ik kijk er zo naar uit!


Wat is jouw lievelingsseizoen? En waarom?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes