Stijl | Winter vakantie capsule

Op de planning staat een weekendje weg deze winter. En dan moet er dus weer een koffer ingepakt worden. Het liefst draag ik alleen jurkjes en rokjes, maar jurkjes zijn niet heel geschikt voor capsule wardrobes. Ze zijn een beetje te stijlen met een panty, schoenen, jasje en sieraden. Zo kun je iets netjes stylen met een blazer en stoerder met een spijkerjasje, maar ik vind dat de jurk toch gewoon die jurk blijft.

Ik zou dus niet 3 keer in een week dezelfde jurk dragen met het idee dat het toch niet opvalt. Maar een truitje ziet er op een broek toch heel anders uit dan in een rokje met een vestje. Op een tripje wil je verschillende opties hebben.

Wanneer je een citytrip doet is er een grote kans dat je een museum bezoekt, een middagje winkelt, een wandeling maakt, uit eten gaat en misschien zelfs wel een avondje stapt. En elke gelegenheid vraagt om een outfit, je wilt er toch leuk uitzien op vakantie! Dus ik heb geprobeerd om outfits voor verschillende activiteiten samen te stellen met zo weinig mogelijk kledingstukken. Want het moet wel in je koffertje passen!
 
Long weekend in Paris


Ik koos voor 3 tops, een blouse, een longsleeve met patroontje en een basic longsleeve. Ook koos ik voor twee extra laagjes, voor tijdens lange wandelingen of in een fris restaurantje. Door er een spijkerbroek en een rokje bij te nemen, kun je nog beter afwisselen dan met twee broeken of twee rokjes. Een maillot erbij voor warmte (Zeeman heeft ze met een fleece voering, heerlijk!) en een jurkje omdat ik dat graag draag.

Als buitenste laag koos ik een lekker dikke winterjas, een paar platte, hoge laarzen voor momenten waarop je veel loopt (vooral buiten is de hoge laars fijn tegen de wind!) en enkellaarsjes met een hakje voor wanneer je meer binnen bent en/of kunt zitten. Een mooie neutrale sjaal en muts erbij en je bent klaar om erop uit te gaan!

Verder neem ik voor elke dag ondergoed plus eentje extra, op een korte trip één extra bh en een extra hemdje als extra onderlaagje. Het grootste deel van het jaar draag ik hemdjes onder mijn kleding. Gewoon witte en zwarte van H&M. Enerzijds voor warmte, maar ook omdat shirts en truien minder snel opkruipen als je er een hemdje onder hebt die je in je broek stopt. Geen blote buik en rug voor mij! Te koud en niet chic in mijn ogen.

Boven dus de kledingstukken die genoeg zouden moeten zijn voor een lang weekend weg, beneden de combinaties die ermee gemaakt kunnen worden:
Long weekend in Paris

Ik heb nu echt ontzettend zin om lekker weg te gaan! Alleen al om dat weer eens het idee van een capsule wardrobe te proberen. In de zomervakantie deed ik dit ook, en aankleden 's ochtends was a breeze

Ik zou ook best thuis een capsule wardrobe willen proberen, maar het idee van kleding kopen en oude kleding weggooien staat me niet zo aan. (Oké dat kleding kopen gedeelte wel!) Al ga ik bij komende aankopen wel weer goed in gedachten houden wat mijn toekomstvisie voor mijn garderobe is. Zoals qua kleur enzo.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes