F & F | Hardloop doelen

Eerder begon ik al "opnieuw" met hardlopen. Afgelopen herfst. Ik werd al snel ziek en stopte weer. In januari begon ik weer met hardlopen. Ik moest veel werken en had weer een break van twee weken. Deze week heb ik 3 keer gerend én een Bodypump les gevolgd. En ik denk dat ik dat volgehouden heb doordat ik het in mijn hoofd heb gehaald dat ik een 10k wil lopen deze zomer.

Een paar weken geleden wilde ik op zaterdag mijn rondje doen van 2,5 a 3 kilometer. Vriend ging mee en zou daarna nog verder rennen. Het was prachtig weer, het zonnetje scheen, de lucht was blauw. En toen ik op het punt was dat ik terug naar huis zou keren was ik net lekker opgewarmd en ging het wel lekker. De weg die vriend zou vervolgen zag er soepel uit (recht, glad wegdek) en in een opwelling besloot ik verder mee te gaan. "Anders neem ik de volgende straat wel." Maar het ging zó lekker dat het een rondje van drie kwartier werd. Oftewel 6,8 kilometer.

Als ik uit "het niets" (na weinig training maar enigszins getraind door Bodypump) bijna 7 kilometer kan rennen, dan is een 10k toch best haalbaar als ik nu begin met trainen?

Op dit moment is het idee van een 10k, georganiseerd, "wedstrijd", met plak, genoeg om me aan het rennen te houden. Maar binnenkort moet ik toch echt gaan kiezen waar ik voor wil gaan en waarvoor ik me wil inschrijven. Ik heb al een paar evenementen gevonden die me aanspreken.

Nike We Own The Night, Amsterdam
De run die 's avonds plaatsvindt, in het donker. Niet echt mijn tijdstip om te rennen, maar deze run heeft sowieso de leukste beloning! Bij de prijs inbegrepen zijn een technisch hardloopshirt en een kettinkje als medaille. Het is met €30 dan ook wel het duurste event uit dit rijtje.

Marikenloop, Nijmegen
Ahhh, Nijmegen. De stad waar ik al menig stap gezet heb. Wandelend dan, tijdens de bekende vierdaagse. Dit is het event waarvan ik nóóit had gedacht dat ik eraan mee wilde doen. Om de naam, eerlijk gezegd. En ik begrijp die naam nu nog steeds niet. Maarja, leuke plak (die je toch nooit meer gebruikt), in Nijmegen, het richt zich op duurzaamheid en het is best goedkoop. Voor €15,75 doe je mee.

Meidenloop, Utrecht
Klinkt een beetje kinderachtig. Ladiesrun klinkt aantrekkelijker. Ook hier krijg je een kettinkje in plaats van een medaille, maar die van Nike is mooier. Oké, het klinkt niet heel positief. Maar je rent wel door prachtig Utrecht. Voor €19 krijg je de toeristische route door de stad.

Singelloop, Utrecht
Toen ik hier voor het eerst van hoorde, dacht ik dat het een singles loop was. Hehe. Oeps. Singelloop dus, ook door centrum van Utrecht. In tegenstelling tot de anderen (die in mei en juni plaatsvinden) is deze in september, hopelijk dus als iets frisser maar nog warm genoeg voor je shorts en topje. Want dat tegen die tijd afgetrainde lichaam mag dan gezien worden. €20 en een uurtje zwoegen en de plak is voor jou.

Ga jij mee doen aan een wedstrijd/evenement? Welke doe jij en welke zou je aanraden? 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes