F&F | Sporten in de zomer

We hebben een hittegolf gehad, mensen! De laatste keer was in 2006.. Wow. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik het toen veel leuker vond, maar ik woonde toen ook nog bij mijn ouders in een rustige buurt met een tuin enzo. Nu woon ik, nog heel even, midden in de stad op een studentenkamertje. We hebben wel een tuin, maar tussen al die gebouwen in is het ook daar niet uit te houden. Gelukkig ga ik bijna samenwonen, we zijn hard op zoek naar een appartementje in Leidsche Rijn! 

Goed, sporten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik met die warmte, zeg maar alle dagen dat de temperatuur boven de 25 graden C uit kwam, maar twee keer hardgelopen heb. En dat was in het begin van de warme periode. Hoewel ik het rennen probeerde uit te stellen tot zo laat mogelijk op de avond, kon ik niet veel later dan 21.00 uur gaan, anders eindigde in het donker en dat vind ik niet zo veilig. Om 21.00 uur was het nog steeds bloedheet. (En om 22.00, 23.00 en 00.00 uur ook nog!) Dus dat heb ik twee keer gedaan waarbij ik nogal duizelig en tintelig werd. 

Wel ging ik nog naar het sportcentrum voor krachttraining. Gemiddeld twee keer per week. Eerst iets vaker, toen een week niet omdat mijn fiets werd gestolen - terwijl hij op slot stond in mijn afgesloten achtertuin. Inmiddels heb ik een "nieuwe" fiets gekocht van een oud mevrouwtje op Marktplaats en kan ik weer lekker gaan. Hoewel krachttraining geen cardio is, krijg ik het er alsnog erg warm van en gaat mijn hartslag wel degelijk omhoog, na de training voel ik de adrenaline door mijn trillende spieren stromen. Ik vind het te gek om te zien dat ik begon met dumbells van 4 kilo en inmiddels op 6 kilo zit. Per arm dus! 

Om te laten zien welke oefeningen ik doe, heb ik wat plaatjes gezocht. Deze komen allemaal van http://www.dumbelloefeningen.nl en staan in de volgorde waarop ik ze uitvoer:


    Dumbbell bench press:
    Dumbbell Bench PressDumbbell Bench Press
      One-arm dumbbell row:
      One-Arm Dumbbell RowOne-Arm Dumbbell Row
      Lying dumbbell tricep extension:
      Lying Dumbbell Tricep ExtensionLying Dumbbell Tricep Extension
        Dumbbell biceps curl:
        Dumbbell Bicep CurlDumbbell Bicep Curl
        Dumbell one arm shoulder press: 
        Dumbbell One-Arm Shoulder PressDumbbell One-Arm Shoulder Press
          Dumbbell squat: Deze doe ik met 1 gewicht dat ik met beide handen vasthoud. Dan zwabbert het minder en ik heb het idee dat het minder belastend is voor mijn schouders:
            Dumbbell SquatDumbbell Squat

            Hier gaf ik al aan dat je met te warme temperaturen beter niet kunt sporten. Het is bekend dat het niet goed voor je lichaam is. En aangezien ik mijn lichaam met sporten juist goed wil doen, liep ik niet hard.

            Ik heb het gisteren voor het eerst in té lange tijd weer gedaan. Niet zo leuk als je een paar weken "pauze" hebt gehouden. Mijn benen waren snel moe en mijn conditie was merkbaar achteruit gegaan. In plaats van dan maar een kort rondje te rennen, koos ik ervoor om tussendoor te mogen lopen (dat is tenslotte ook beweging) om op adem te komen en mijn spieren te laten rusten (en om mijn buikpijn te laten wegebben) en om dan weer verder te rennen. Ik heb uiteindelijk toch nog 5 kilometer afgelegd. Tegenover mijn "korte rondjes" van ongeveer 3,5 kilometer vóór de hittegolf toch nog een aardige afstand. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes