F&F | Sporty spice

Deze week is een heerlijk sportieve week. En dat komt vooral doordat ik geen deadlines meer heb. Helaas heb ik nog wel genoeg te doen, wat er dus niet van komt. Door sporten en Pinteresten. Oeps. Maar ik zit in ieder geval lekker in mijn vel!

Maandag rende ik 5,5 kilometer. De eerste twee kilometers gingen stroef, overal pijntjes enzo. Maar het was de eerste run na de vakantie dus het was te verwachten. Toen ik na een kilometer of 2, 3 goed opgewarmd was, ging het hartstikke lekker en besloot ik nog een omweg te maken waardoor ik uitkwam op 5,5 km in 39 minuten.

Dinsdag ging ik voor het eerst krachttrainen. Tot en met afgelopen najaar ging ik regelmatig fitnessen waarbij ik ook op de krachtapparaten kroop (maar ik ging vooral voor de crosstrainer). Sinds ik ren (januari), ben ik alleen nog af en toe naar Pilates geweest. Deze week ging ik echter weer, maar liet ik cardio lekker voor wat het was, daarvoor ga ik tegenwoordig lekker rennen. (oké, ik gebruikte hem wel voor de warming up) Ik dook met mijn vriend de gewichten-hoek in. Voor mijn vriend was het echter ook alweer een tijd geleden en we hadden geen schema, dus we liepen maar wat aan te klungelen. Ik moest van hem een deadlift doen met 10 kilo aan gewichten eraan. Niet bij nagedacht dat de stang al 20 kilo weegt, probeerde ik dus 30 kilo van de grond te krijgen! Haha, je kunt je voorstellen hoe ik faalde. Het was net een scene uit een slechte tekenfilm :P. Uiteindelijk brachten we zo'n anderhalf uur door in het sportcentrum.

Woensdag rende ik weer. 3,8 kilometer in 27 minuten. Het ging slecht. Zie de korte afstand. Maar ik was echt heel moe van al dat plotselinge sporten na de vakantie en dat voelde ik ontzettend in mijn benen.

Donderdag was dus mijn rustdag. Had ik liever niet gedaan maar ik voelde dat mijn lichaam het nodig vond. Ik heb de hele dag zitten naaien. Komt nog een post over.

Vrijdag ging ik weer krachttrainen, dit keer alleen. Ik had van tevoren bedacht wat ik wilde doen, dus na een korte warming up verzamelde ik mijn moed en liep met mijn handdoekje en bidonnetje richting de gewichten-hoek. Alléén maar jongens daar! Lag ik dus op zo'n bankje met in beide handen maar liefst 4 kilo. Maar hé, we zijn allemaal een keer beginner (geweest) dus lekker puh. Ik was een uurtje bezig en heb vooral mijn bovenlichaam getraind. Armen, buikspieren, en om die benen toch even aan het werk te laten 70 squats met 5 kilo in mijn handen. Aangezien ik hard faal met de squatchallenge. Ik squat wel (afgelopen 5 dagen dus al 4 keer) maar niet volgens het schema.

Zaterdag probeerde ik er nog een run uit te persen. Vandaar dat ik op vrijdag mijn benen zoveel mogelijk heb ontzien. Het was écht afzien! Het was 26 graden ofzo! Toch rende ik 6,5 kilometer, maar ik deed er wel bijna 50 minuten over. Na 5,5 kilometer heb ik even 100 meter gewandeld, ik ging stuk. Verder alleen gerend, dus ik vind het best knap van mezelf! Ik heb wel nog gerekt/gestrekt na het rennen, maar ik was te moe voor opdrukken/planken/squatten. Ach ja..

Oké, en nu móét ik even mijn spierbultje laten zien:

Dat is vast het resultaat van al dat opdrukken en planken na mijn runs. *wink* Haha

Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes