Budget | Zoals de koffie thuis smaakt, smaakt 'ie nergens

Heb je dat ook wel eens? Sta je ergens te wachten, krijg je opeens zin in een kopje koffie. Terwijl je op zoek gaat naar de dichtstbijzijnde AH To Go, Coffee Company of Starbucks, krijg je steeds meer zin. En zodra je de zaak hebt gevonden, de rij hebt doorstaan en je eindelijk met zo'n veel te duur kartonnen bekertje in je handen staat, vergaat je de zin spontaan door de muffe geur en de net zo muffe smaak.

Dit is heus niet altijd het geval en ik wil bovengenoemde zaken niet beoordelen op hun bakkie pleur, maar er is altijd wel zo'n moment waarop het tegenvalt. Het smaakt niet lekker, je betaalt veel te veel, het is te snel koud.

Nee dan zo'n lekker bakkie aan je eigen keukentafel. Heerlijk warm, uit je favoriete mok, met je sloffen aan je voeten, een krantje voor je neus. Konden we dat gevoel maar meenemen in de trein/auto/overal.

En dat kan natuurlijk ook. Ikzelf heb een tijd terug een leuke Tumbler gekocht bij Starbucks. Niet dat ik daar ontzettend fan van ben, de laatste keer dat ik daar iets dronk dacht ik ook "dat geld had ik beter kunnen besteden aan normale koffie mét een lekker broodje". Maar je kunt zulke thermosflessen natuurlijk op heel veel plekken kopen.

Voordelen:
- Je koffie (of thee) blijft langer warm
- Je mag zelf bepalen hoe sterk je de koffie zet
- Je kiest zelf welke melk/suiker je erin doet
- Je kunt lekkere koffiesiroopjes toevoegen, voor 1,99 per fles, in plaats van per scheutje.

Ik gebruik mijn tumbler zelf alleen voor thee. Want ik ben bang dat ik de koffiegeur en smaak er niet meer uit krijg en dan alléén nog maar koffie eruit kan drinken. Ik bedoel, heb je ooit thee uit een koffiekan gedronken? Raad ik je niet aan hoor. En ik ben toch een gelegenheidskoffiedrinker. Ik vind het wel lekker, maar niet elke dag. Ik zou best een tweede tumbler erbij willen voor koffie.

Mijn zelfgemaakte Latte Macchiato, melk opgeschuimd met zo'n eenvoudig klein mixertje op batterij, met een scheut hazelnootsiroop is namelijk echt heel lekker. Die zou ik best wel mee willen nemen in de trein.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes