Running | Chocomel

Sommige mensen drinken veel sportdranken. Toegegeven, toen ik na mijn eerste wedstrijd bij de finish kon kiezen tussen water en sportdrank ging ik ook voor de laatste. Maar verder is sportdrank voor mij de flesjes AA die ik vroeger in de sportkantine kreeg na handbalwedstrijden omdat het zo lekker is.

Een "sportdrank" die misschien uit onverwachte hoek komt is chocomel, chocolademelk. Iets dat ik ook nog eens erg lekker vind. Waar sportdrank de koolhydraten aanvult, vult chocomel zowel koolhydraten als eiwitten aan. Deze combinatie wordt door spieren beter opgenomen dan alleen koolhydraten.

Eiwitten helpt de spieropbouw, niet onbelangrijk als je sport. Daarnaast bevat chocomel ook nog calcium, magnesium en natrium, wat niet in sportdrank zit.

Wanneer je chocomel drinkt, zou je langer kunnen doorgaan.

Dus na de training een lekker bammetje en kopje chocomel. Dat gaat er bij mij wel in.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes