52 Weeks of Crockpot | Week 6


Uit het receptenboekje  500 slowcooker recepten haalde ik voor week 5 een toetje, en wel; worteltaart!!

Nu was het hoofdingrediënt zéker geen wortel. Dat was suiker, surprise surprise. En het glazuur bovenop? Ook vooral suiker, met een beetje sinaasappelsap.

Wat hebben we ervan gesmuld! Hij was natuurlijk heerlijk zoet met vrij weinig wortelsmaak. Het sinaasappel was wel te proeven. En de walnootjes waren ook een goede toevoeging.

Wat ik wel leerde: de slowcooker kookt niet gelijkmatig. Eén kant van de taart was namelijk zwart terwijl de andere kant best wat langer had gemogen. Normaal gesproken met vloeibare gerechten niet zo'n probleem, echter bij een taart zal ik er de volgende keer aan proberen te denken om de binnenschaal halverwege de kooktijd om te draaien.

En dan nu de foto's om bij weg te kwijlen (jeej, ik dacht eraan ^_^ ). Het glazuur kon ik zo uit het kommetje eten. Gelukkig eerst de taart versierd en daarna alleen de restjes uit het kommetje geschraapt om op te snoepen. Suikerrrrr.....



Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes