H & L | Bodieboost update 2: eerste geslaagde dag

Holy canoli, vandaag was de eerste dag dat ik écht hélemaal volgens de Bodieboost-methode at! 

Geen gesnoep, geen gecheat, geen gerommel. Gewoon goed gegeten. Oké, misschien moet ik alvast rectificeren dat ik misschíén 3 producten uit de groep eiwitten heb gegeten, maar ik reken de producten van mijn avondeten als 1.. mag dat? 

Ah come on! Ik deed het verder zo goed vandaag.

Ontbijt: 
vanilleyoghurt (z), lijnaad, chiazaad (en wat chocoladevlokjes) en sinasappelsap (f)

Tussendoor:
halve avocado (g)

Lunch:
twee afbakbroodjes (k) met leverworst (e)

Tussendoor:
cherrytomaatjes (g)

Avondeten:
quiche; bladerdeeg (k), eieren (e), spekjes (e), kaas (z) en een kleine salade (g)

Tussendoor:
peer (f)

Conclusie:
Hmm, 3 keer groente.. dat is teveel. Maar ik las op de facebook community dat groente nu onbeperkt mag. Vind ik ook best logisch, waarom zou je het eten van groenten beperken? Ook 3 keer eiwitten. Maar die eieren en spekjes zaten in de quiche, die ik hélemaal zelf gemaakt had, dus die tellen als 1 portie? 

Zojuist heb ik een peer op. Ik bedacht me dat mijn tussendoortjes van vandaag groenten waren en dat ik dus nog een fruit tegoed had. Dus maar meteen gepakt. 

Verder heb ik een bidon water naast me staan. Daar probeer ik zoveel mogelijk van te drinken. Want ik heb nog wel trek in iets lekkers. Hopelijk gaat dat weg door mijn dorst te lessen. 

Oeps, ik vergeet dus nog wel één cheat vandaag.... :( ik heb een beker warme chocomel (van poeder en water) op. 



Nog een kleine peek-a-boo in mijn hoofd: 
Ik ben me aan het bedenken of ik deze week mijn twee jokers al gebruikt heb. Ha-ha, who am I kidding. Maar toch. Ik heb zin in chocolade. Sinds wanneer is mijn "relatie met eten" zo verstoord? Ben ik suikerverslaafd? Wanneer ben ik gewend geraakt aan zoveel snoepen? Toen ik op kamers woonde snoepte ik bijna nooit. Of deed ik dat eigenlijk toch wel.. Ik had een kleiner boodschappenbudget dan nu. En met twee mensen is het sowieso goedkoper boodschappen doen. We hebben ook telkens slecht voedsel in huis. Grr, weersta ik het kopen van slecht voedsel, ligt het thuis alsnog overal om me heen te lonken. Ik neem nog een slokje water. En zet nog een aflevering Hart of Dixie op. Als die dan klaar is kan ik lekker naar bed. In de tijdmachine naar het ontbijt. Heb ik nu al zin in.. :)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes