52 Weeks of Crockpot | Week 7


Whoops, weer geen foto's van het gerecht. En eigenlijk weer omdat we gasten hadden en ik uiteindelijk gewoon zonder na te denken alles op tafel zette en het weg was voor ik ook maar aan foto's gedacht had.

Het was gelukkig geen recept waarvan een foto onontbeerlijk is, iedereen kan zich namelijk wel voorstellen hoe kipsaté zonder stokjes eruit zien!

Ik bakte de kip aan, waarschijnlijk te lang. Want hoewel onze gasten aangaven het lekker te vinden, vond ik de kip een klein beetje droog. De pindasaus maakte ik ook helemaal zelf, met behulp van een beetje pindakaas, maar verder veel kruiden, sojasaus, kokosmelk en dergelijke.

Het recept kwam weer uit 500 slowcooker recepten.

Terwijl ik in eerste instantie dacht dat het boekje helemaal niet leuk was, heb ik er toch al een paar keer lekker uit gekookt.

We aten er zelfgemaakte frietjes uit de oven en sla bij.

Mini-receptje voor de frietjes:
Snijd aardappelen in frietjes en leg op bakpapier op een ovenplaat. Olie eroverheen, of schenken of met een kwastje kwasten. Zout, peper en paprikapoeder eroverheen. Ongeveer 45 minuten bakken, afhankelijk van je oven en je wensen. Gewoon in de gaten houden, af en toe proeven en je weet wanneer ze klaar zijn.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes