Home | Decadente koffie

Tja, alleen met zo'n apparaat ben je er natuurlijk niet. Net zoals bij elke koffiezetter heb je koffie nodig. Anders krijg je warm water. Ook lekker?

Wij gebruikten de cashback actie om koffie te bestellen, die je in de vorige post al kon zien. 25 etuis/sleeves vol. 24 stuks kregen we gratis. De 25ste moesten we kopen omdat ze alleen per 5 verzenden. Belachelijk. Maar we maakten er geen big deal van en bestelden dus 25 sleeves, oftewel 250 kopjes koffie voor €3,50.

We hebben nu alle smaken in huis, behalve decaffeïne. Waarom niet? Als je geen caffeïne wilt drinken, dan drink je toch geen koffie? Dan drink je thee ofzo. We willen alleen the real deal. Dus ook geen dúre non-real deal.

Nespresso heeft nog geen 25 verschillende smaken, dus zoals te zien op de foto, hebben we wat dubbele genomen. Hoe kies je in hemelsnaam uit welke soorten je dubbel wilt? Ik wist echt niet wat ik aan het doen was.

Google is your best friend. Ik zocht op welke espresso's het populairst zijn, en dus kozen wij ervoor om de volgende smaken dubbel te kopen:

  • Ristretto
  • Roma
  • Livanto
  • Fortissio Lungo
  • Vivalto Lungo
  • Linizio Lungo
  • Caramelito
Verder was mijn vriend al snel verkocht door de lungo's, en aangezien dat dichter bij een "normale" kop koffie komt (voor de visite, die gewoon normale koffie wil) kochten we de lungo's dubbel. En de caramel-smaak leek mij ontzettend lekker. 
Tijdens het sinterklaas-shoppen liepen we in de bijenkorf zomaar tegen de Nespresso shop-in-shop aan! Hé, jij wilde toch die presenteerdoos? En ik ben wel benieuwd naar de limited edition. 

Dus vroegen we naar de doos - die volgens de telefoniste van de klantendesk niet meer verkrijgbaar zou zijn - en de limited edition koffie. We kregen de doos te zien, werden erg blij ervan, en mochten de LE koffie smaak "Cioccorosso" proeven. Ach, laten we daar ook maar een "etuitje" van doen dan. 

Ik wordt helemaal blij van onze nieuwe Delonghi Lattissima+ en de koffie. Bij thuiskomst heb ik een tijdje zitten puzzelen om de 20 verschillende capsules in een doos met 36 vakjes te stoppen. 

Hadden we nou niet toch een testertje van een van de décaf smaken en de LE smaak! Dan hadden we gewoon 18 verschillende cups gehad en was het al wat makkelijker geweest! 

Het leuke was wel, dat ik alle smaken precies kwijt kon in de "buitencirkel" van de doos. Maar de vakjes daarbinnen waren echt heel lastig in te delen. Dezelfde smaakjes cups houd je toch liever naast elkaar. 

Vandaar dat ik ze toch maar niet in een cirkel deed, maar anders: Verdeel in je hoofd de vakjes in zes groepjes van 6. Links boven, links onder en midden boven  zitten de intenso's en espresso's, van elke smaak twee cups. Rechts bovenin 6 vakjes voor de drie verschillende lungo's (twee cups van elk), daaronder 6 vakjes voor de drie verschillende variations (idem). In het midden onder kwamen de décaf tester, de drie pure origins (één van elk) en twee cupjes van de LE cioccorosso. De foto maakt het hopelijk duidelijker.

Het spelen met de cups is haast leuker dan het drinken van de koffie! Young at heart, folks. 

---------------

News flash! 

Drie keer raden van welke winkel deze add is!! 


Misschien herken je het nu? 

De lidl! (bron

Maar aangezien ik al veel horrorverhalen heb gehoord over kapotte machine's na gebruik van namaak capsules (vooral L'or Espresso van DE) durf ik ze eigenlijk toch niet te gebruiken. Misschien is het iets als we (over heel lange tijd!) eens door de capsules heen zijn. Dan is het toch wel handig om met de wekelijkse boodschappen een doosje in het karretje te gooien. 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes