Running | Rennen na een break & Fitspiration

Zoals jullie konden lezen, ben ik zondag weer gaan rennen. Omdat ik een bepaald niveau van mezelf ken, wilde ik daarvoor niet onderdoen. Sterker nog, ik wil juist beter zijn dan de vorige keer. Oh ja, en ik wilde door dat park rennen.

Het rennen begon goed. Ik had me bewust ingehouden bij de warming up, deed braaf mee met stretchen toen Evy dat zei.

Maar ongeveer halverwege begon ik last te krijgen van mijn knieën. En dat ging niet meer over.

De dag er na liep ik nog steeds met pijnlijke knieën, en ook wat last van mijn heupen die toch altijd gevoelig zijn.

Toen ik net begon met Start to Run, las ik al dat je lichaam niet alleen conditie moet opbouwen, maar dat ook je spieren, gewrichten en botten moeten wennen aan het hardlopen. Aan de beweging, aan de schokken, aan het gewicht dat er bij elke pas op landt.

Maar ik had natuurlijk Start to Run gedaan en rustig opgebouwd. Helaas hielp het niet mee dat ik inmiddels een maand niet gerend had.

Heb je dus, door welke omstandigheden dan ook, een break gehouden van het hardlopen, begin dan weer rustig aan! Laat je lichaam weer even opnieuw wennen, laat je gewrichten weer even aansterken.

Gelukkig is het met mijn knieën weer oké. Maar de volgende run ga ik zeker een kortere route afleggen. Want we willen natuurlijk geen blessures!


Reacties

Populaire berichten van deze blog

Creabea | Breiring probeersel

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Stijl | Enkellaarsjes