H & L | Zoete aardappel chips


Geen nieuwe uitvinding onder de zon, maar wel mijn idee over deze zogenoemde lekkernij. 

Ooit maakte ik eens frietjes van zoete aardappel, nadat een toenmalige huisgenoot er lyrisch over was geweest. Ik heb het toen geprobeerd en vond het niet te eten! Terwijl ik gekookte zoete aardappel juist lekker vond. 

Kort geleden maakte ik een ovenfritatta waarin ook zoete aardappel zat. En denkend aan de recepten voor zelfgemaakte chips, besloot ik met de dunschiller een paar plakjes apart te houden. Inmiddels zijn die de oven in geweest en opgegeten. 

Hoe?
De dunne plakjes op bakpapier, beetje olie eroverheen met een bakkwast, zout eroverheen en in de oven. Mijn oven stond op 180 graden en ze zaten er ongeveer een kwartier in. 

Wat ik ervan vond? 
Hm, niet echt. Laatst in een restaurant vond ik ze wel lekker. Nu ook. Maar toch die gebakken-zoete aardappel smaak. Mwah, doe mij tóch maar gekookte aardappel. 

Overigens maakte ik hierna nog wat chips van een normale aardappel. Die moesten langer in de oven. Maar de smaak was belachelijk. Absoluut niet zoals chips uit een zak. Ik wil wel nog eens groentechips proberen, van bijvoorbeeld wortel en pastinaak. 

Helaas vond ik zelfgemaakte (zoete)  aardappel-chips uit de oven niet echt een succes. En pakte daarna lekker een bastogne koekje. Ontzettend niet-Bodieboost. Helaas heb ik niet veel góéde Bodieboost dagen. Maar ik ben wel weer begonnen met sporten :)


Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes