Entertaining | Favoriete series

Het is augustus, midden in de zomer en er is niets op tv. Komkommertijd. Het duurt nog even voordat de nieuwe seizoenen beginnen, dus in de tussentijd moeten we het doen met oude seizoenen. Dit zijn mijn favoriete series.

Dokter Zoë Hart uit New York wordt naar een klein zuidelijk stadje gestuurd om te werken aan haar sociale vaardigheden. Hoewel ze zelf liever in New York blijft om te werken als chirurg, besluit ze toch maar te gaan. In het begin is natuurlijk álles verschrikkelijk in het "stadje dat niet NY is". Maar langzaamaan went ze en gebeurt er natuurlijk van alles. Waaronder mannen! Ik vind de eerste twee seizoenen echt heel leuk, ik ben benieuwd wanneer we in Nederland seizoen 3 kunnen bekijken.

Hier was genoeg over te lezen op andere blogs. Meestal kijk ik iets juist daarom niet. (Ik heb bijvoorbeeld ook nog nooit een aflevering van Grey's Anatomy gezien) Maar aangezien ik fan ben van Sex and the City, en deze serie daar van afgeleid is, besloot ik toch maar te kijken. Eerlijk gezegd heb ik pas een paar afleveringen gezien, maar wát ik gezien heb, is leuk! Carrie is het enige karakter in de eerste afleveringen dat je kent van SatC, en ik vind het zo goed opgezet dat ik Sarah Jessica Parker niet mis. Annasophia Robb speelt het leuk, net als de rest.

Waar geen nieuwe afleveringen van gemaakt worden, maar waar ik onlangs nog ontzettend van gesmuld heb:
9 seizoenen lang was ik fan! Ik vond het wel érg jammer toen 2 hoofdpersonen na een paar seizoenen weg gingen en niet meer terug kwamen - vanwege spoilers zeg ik niet wie en wanneer, hopelijk geef ik nu niet al te veel weg. Het hele eerste seizoen zonder hen heb ik me afgevraagd waar ze waren, er werd niets meer over hen gezegd. Via internet kwam ik erachter dat ze op wereldreis waren ofzo? Beetje jammer dat daar in de serie geen duidelijkheid over kwam. Maar toen ik er eenmaal aan gewend was aan de nieuwe karakters, kon ik net zo goed genieten van de serie als voorheen. Een serie van 9 seizoenen heeft na een tijd natuurlijk een frisse wind nodig om het leuk te houden. Hoe leuk ik het vond? Ik keek soms hele dagen alleen maar afleveringen OTH achter elkaar. Ik moest mezelf na een tijdje opleggen dat ik maximaal 1 aflevering per dag mocht kijken. Enerzijds omdat ik anders veel te snel er doorheen ging, anderzijds zodat ik ook iets aan mijn studie deed. Ik vond het super! Hartstikke verslavend. En zó jammer toen ik klaar was.

En nog een klassieker om af te sluiten:
Deze prachtige dames Gilmore mogen natuurlijk niet ontbreken in deze lijst! Wie heeft er nog nooit een aflevering Gilmore Girls gezien? Zelfs ik zal wel eens een stukje, toen ik op de middelbare school zat en het rond etenstijd uitgezonden werd. Helaas kon ik de afleveringen toen nooit afkijken want halverwege riep mijn moeder altijd dat het eten klaar was. Een paar jaar geleden leende ik de dvd's van een huisgenootje en ook deze serie van 6 seizoenen gingen er als een malle doorheen.
De snelle conversaties, de mannen, de drama, de gezelligheid van een klein dorp (dat ook in OTH en Hart of Dixie terug komt, ik houd van dat kleinschalige!). Het is ook zo leuk om Rory te zien ontwikkelen, ze wordt ouder, krijgt een betere kledingstijl..


Deze series vind ik aanraders! Hart of Dixie, One Tree Hill en Gilmore Girls spelen zich allemaal af in een kleine gemeenschap waar iedereen elkaar kent en wat zijn voor- en nadelen heeft. Ik ben niet zo'n city-girl dus ik vind dat wel gezellig om te kijken. Tocht denk ik dat ik The Carrie Diaries ook ga afkijken, ondanks dat het het tegenovergestelde van de andere series is.

Welke series kijk jij? Welke moet ik echt nog zien?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes