Stijl | Naar de kapper geweest

Jarenlang heb ik bobs gehad. Telkens liet ik mijn haar tot mijn schouders uitgroeien en liet er dan weer een bob in knippen, zo kwam het dat ik telkens net een ander model in mijn haar had. Maar ongeveer twee jaar geleden besloot ik het lang te laten groeien.

Ik had het sinds mijn 17de niet meer lang gehad. Dus ik wilde weer eens vlechten en knotten enzovoorts kunnen dragen. 

Maar wat blijkt, mijn haar kan helemaal niet lang groeien. Wat je hieronder op de foto ziet, is wel zo ongeveer het langst dat mijn haar groeit. Misschien twee centimeter langer omdat ik het een paar weken geleden nog had laten bijpunten. Maar na die lengte valt het volgens mij gewoon uit? Ik heb wel eens gelezen dat iedereen een maximale lengte heeft. Iets met de groeicyclus van het haar. 
Mijn haar voor het knippen
Dus ik was het beu en besloot de schaar erin te willen. Bij elk kort kapsel dat voorbij liep werd ik jaloers, dan weet je genoeg. Maar ik wist heel lang niet hóé ik mijn korte haar dan wilde. Dus liet ik de puntjes maar even knippen, en twee dagen later kwam ik op internet deze foto tegen: 
Bron
Dat wil ik! Dus ik bezocht haar blog en elke foto waarop ze deze lengte ongeveer heeft, pinde ik op Pinterest. Zij heeft zulk mooi haar! Ik liet mijn kapster dan ook hartstikke veel foto's van haar zien zodat ze het model zo goed mogelijk zou zien. 
Zo wilde ik het uiteindelijk, bron
Ze durfde haast niet te knippen :-P. Ik snap het wel, hoe vaak hoor je niet dat de kapster veel te veel afgeknipt heeft? Nou, bij mij mocht ze korter, korter, korter! 

Ik ben er hartstikke blij mee, maar eerlijk gezegd? Het mag nog iets korter! Maar ik laat het nu lekker zo, en als het over een paar maanden al wat uitgegroeid is, neem ik de foto's weer mee, en laat ik het nog iets korter knippen. 
Ik na het knippen
Nu moet ik alleen nog leren hoe ik veel volume in mijn haar krijg! Na volumespray, mousse, op de kop föhnen, de puntjes steilen (want het piekte alle kanten op :-P), een soort gelcrème en haarlak kreeg ik onderstaand resultaat. Niet bepaald de volumineuze coupe waar ik op gehoopt had. Ik denk dat ik te zuinig ben geweest met de volumespray en de mousse, en misschien om te compenseren te veel gelcrème en haarlak heb gebruikt. Dat het te zwaar werd en daardoor inzakte ofzo?
Blote billen gezicht! 
Als iemand dus tips heeft voor lekker vol en luchtig haar, ik hoor ze graag! 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes