Boek | Ruth Newman - Vleugels van Angst


Aan de universiteit van Cambridge wordt een studente vermoord en zwaar verminkt gevonden; het derde slachtoffer binnen drie jaar. De studente, Olivia Corscadden, die apathisch en onder het bloed naast het laatste slachtoffer gevonden wordt, wordt opgenomen in het ziekenhuis, waar ze diverse gesprekken heeft met een forensisch psychiater. Samen met haar vriend Nick wordt ze al snel als hoofdverdachte gezien. In flashbacks (die in een dikker en strakker lettertype zijn afgedrukt) worden de laatste drie studiejaren van Olivia en haar vriendenkring op de universiteit van Cambridge verteld. Tot aan het eind van het boek blijft de lezer in het ongewisse wat er nou precies gebeurd is met de vermoorde meisjes, en waarom ze vermoord zijn. Net als de psychiater en de rechercheur in het verhaal voel je je als lezer op het verkeerde been gezet. Een boeiend, soms huiveringwekkend, onvoorspelbaar boek, met verrassende wendingen en goed uitgewerkte karakters. - Ria Scholten-Boswerger

Ik heb dit boek ooit eens gewonnen via internet. Het was een prijsvraag waarbij je moest vertellen hoe je dacht dat het af zou lopen. Met mijn rijke fantasie heb ik er toen een heel verhaal bij verzonnen en blijkbaar vonden ze het leuk, ik mocht het boek hebben. 


Of ik het goed voorspeld had? Ik weet nu niet meer wat ik toen geschreven heb, maar ik had het sowieso bij het verkeerde eind! 


De combinatie van het verhaal in het heden en het verleden, was in het begin erg verwarrend. Ze hebben verschillende lettertypes, maar soms vergat ik toch wat ik nou aan het lezen was. Maar uiteindelijk geeft dat het verhaal veel diepgang en is het echt goed voor het verhaal. 


Elk hoofdstuk wordt je weer op een ander been gezet. Heeft degene er iets mee te maken? Toch niet? Is degene wel de dader? Of toch niet? Oh, is dat met haar aan de hand. Of toch niet? En hoewel het misschien klinkt alsof het vervelend is om te lezen, is dat juist ontzettend goed uitgewerkt en maakt dat het boek echt heel spannend! 


Als je houdt van literaire thrillers, dan zou ik deze zeker lezen! 



Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes