Keep Running | Les 1

Tot de meestgelezen berichten op mijn blog, behoren de berichten over Start to Run met Evy. In januari begon ik met hardlopen, met behulp van deze podcast. Omdat het niet zo heel spannend was, de ene keer ging het lekker en de volgende keer iets minder en daarna weer lekker, heb ik niet over elke les geblogd. Terwijl ik er wel eigenlijk over begon te bloggen omdat ik op internet niemand anders kon vinden die het gedaan had. Dus nu ga ik gewoon wel lekker over elke les van Keep Running met Evy bloggen.

Andere blogposts plan ik vaak in zodat er regelmaat zit in in het online komen van nieuwe content. De posts over Keep Running daarentegen, wil ik eigenlijk meteen online gaan gooien als ik thuis kom en het stukje getypt heb. Dat geeft transparantie, en dus voor jullie, lezers, een eerlijk beeld van mijn voortgang.

Eindelijk is de moesson voorbij, dus ik trok mijn hardloopschoenen weer aan en ging de deur uit voor Keep Running met Evy, les 1.

Toen ik pas net onderweg was, voelden mijn benen wat zwaar. Gelukkig waren dat enkel wat opstartproblemen en ging het na een paar minuten steeds beter.

Evy had maar nét verkondigt dat ik 10 minuten bezig was, toen mijn telefoon ging. In eerste instantie stond er een telefoonnummer. En aangezien ik druk aan het solliciteren ben naar een bijbaan, besloot ik dat ik op moest nemen. Eenmaal mijn telefoon uit mijn armband gekregen, zag ik dat het mijn vriend was. Maar die was op zijn werk, dus het moest wel belangrijk zijn... Neem maar op.

Dat was helaas dus niet zo belangrijk en ik baalde enorm dat ik hierdoor de eerste les niet zou lopen zoals het hoort. Wel had ik mijn muziek gepauzeerd, dus het snoepte niet ook nog eens van de rentijd af. Ik stopte al mijn devices waar ze horen en begon weer te rennen. Tot ik me herinnerde dat Runtastic misschien wel gestopt was door het bellen! Weer lopen, ingewikkeld doen om de app te kunnen bekijken, en gelukkig, hij deed het nog.

Dus weer verder rennen. Vanaf daar heb ik ongeveer 20 minuten achter elkaar gerend tot de les voorbij was. Na het wandelen ging ik als een speer, eventjes liep dat echt alsof ik op wolkjes liep.

De laatste 5 minuten kreeg ik steken in mijn borst en wat last van mijn knie. Rechts in mijn borst, ik denk dat het mijn long was. Dat liep niet prettig, maar ik kreeg nog gewoon lucht en ik was bijna klaar dus ik liep gewoon door.

Toen bedacht ik me opeens dat ik mijn armband af had gehad, en daar zit ook mijn huissleutel in. Dus al rennende voelde ik aan mijn band, en gelukkig zat mijn sleutel er nog in, maar helaas raakte ik een knopje van mijn iPod, die ik vergeten was te vergrendelen, waardoor hij naar de volgende podcast shuffelde! Neeeee!!! Nouja, ze had net nog gezegd dat ik nog 3 minuten moest. Al rennende met mijn iPod aan het rommelen, terug naar die podcast en door"scrollen"(?) naar de laatste 3 minuten en maar doorgelopen naar huis.

Al met al, ging bijna alles mis dat mis kon gaan. Gelukkig ben ik niet gevallen ofzo.

Afgelopen week liep ik nog 45 minuten aan één stuk, dus de 30 minuten van vandaag hadden niet veel voor moeten stellen. Les 2 belooft 35 minuten te worden, dus daar ga ik gewoon mee verder.

Ik heb mijn lunch in ieder geval verdiend!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes