F & F | Home work-out

Fabulous appartement, welteverstaan. En ik ben inderdaad wat fitter, nouja, nu vooral moe. In ieder geval heb ik vandaag een twee uur durende work-out gedaan en eindigde ik met een schoon appartement. Het is wel duidelijk nu, he?

Het plan van aanpak: 

Het is tijdens het sporten beter om te beginnen met krachttraining. Daarbij verbrand je dan aanwezige glucose. Wanneer je daarna dan cardio gaat doen, is de glucose op en schakelt je lichaam direct over op vetverbranding. 

Begin dus met het schrobben van de badkamer en de wc. Pak een goed schoonmaakmiddel en een schuursponsje, en schuur alle kalk weg! 

Ons appartement kregen we 3 maanden geleden best vies opgeleverd. In de badkamer betekent dat, dat de glazen douchewanden onder de witte kalkresten zitten en dat de tegeltjes op de muren vol beige spul zitten, misschien ook kalk, dat kan ik niet goed zeggen. Ik heb al een paar keer goed geschrobd en na elke douchebeurt wordt alles met een trekker ontdaan van waterdruppels om in ieder geval nieuwe opbouw te voorkomen. 
Bron
Tijdens het poetsen ben je flink in de weer met je armen. De druk die je moet uitoefenen vervangt de gewichten. Daarbij squat je ook nog een heel aantal keren om ook de lage hoekjes en tegeltjes te bereiken. 

Daarna ging ik stofzuigen. Dit was de warming up voor de full body cardio work out die erna kwam. 

Want toen dweilde ik de vloer. En omdat het swiffer-achtige ding van de Action niet lekker werkte, dweilde ik de hele vloer op mijn knieën! Push-ups, crunches, ik deed het allemaal. 

Deze manier van sporten heeft meerdere voordelen: 
  • je hangt niet in apparaten die je bewegingen sturen, je rompspieren zijn dus constant bezig om zelf stabiliteit te behouden.
  • het kost helemaal niets 
  • je kunt het thuis doen in je oude kloffie
  • als je klaar bent is je huis ook schoon. 
Je kunt de work-out natuurlijk net zo lang maken als je zelf wilt. Door onze badkamer was ik daar alleen al een uur mee bezig. Misschien ben je op dreef en doe je meteen de keuken? 

Onthoud in ieder geval: na het sporten moet je jezelf hydrateren! Dus een flink glas water! Of een borrel natuurlijk. 

Je hebt hebt verdiend!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes