Happy New Year!


Fijne kerst gehad? Gezellige tijd met familie gehad? Lekker gegeten? Misschien wel leuke cadeaus gekregen? 

Voor mij; ja, ja, ja en ja! Kerst was heel fijn, al ben ik blij dat ik derde kerstdag weer lekker thuis was. Na het kerstshoppen, alle uren met familie, de spelletjes, de diners en kilometers in de auto, was het ook fijn dat alles weer voorbij was en de rust wedergekeerd was. Op de foto trouwens onze eigen kerstboom. Is het geen plaatje? Ik vind het zo mooi!

We hebben samen een traditie opgebouwd waarbij we oliebollen bakken en ze met z'n tweeën opeten. Ook weer heerlijk samen, in alle rust, thuis. Voorheen in zijn studentenhuis, nu in ons appartementje, altijd met z'n tweeën. 

Ik houd van de kerstvakantie. Alles staat even stil. Iedereen heeft het druk. Er worden plannen bedacht en afspraken gemaakt en druk in agenda's gekeken wanneer iedereen kan. 

Ik heb erg veel zin in oud & nieuw! Ik vier het met mijn vriend en vrienden. En op 1 januari rijden we naar mijn familie voor een grote nieuwjaarsborrel. Er wordt nog een borrel met buren georganiseerd en onze ouders komen een avondje borrelen. 

Good times. 

Oud en nieuw is ook altijd zo'n moment om terug te blikken. Hoe was mijn 2013? 

Ik begon met hardlopen in de eerste week. Als spontane ingeving liep ik op een dag de deur uit. Niet als goed voornemen, maar toevallig op dat moment. Omdat het nog kerstvakantie was en ik genoeg tijd had. Niet veel later startte ik mijn blog, om mezelf gemotiveerd te houden (en op dat punt faalt het momenteel een beetje). Wel liep ik mijn eerste hardloopwedstrijd, en op best een leuke tijd voor een beginner. Elke maand keek ik meer uit naar het afstuderen van mijn vriend, want dat betekende: samenwonen! Het moment brak aan, de zoektocht naar een appartementje begon en we verhuisden. Wat een spannende tijd. En nu wonen we alweer 4 maanden hier! 

Verder was het niet zo spannend. Ik ben nog steeds bezig met studeren. Ging werken in een snackbar. Volgde colleges, maakte opdrachten, liep stage. Ik leerde naaien en haakte wat. 

Voor volgend jaar heb ik geen goede voornemens. Daar doe ik nooit aan. Maar toch zijn er eigenlijk een paar dingen waar ik op vooruit wil blikken. 

In 2014:

- Hoop ik eindelijk af te studeren. En wel op beide studies! Vooral de eerste duurt nu al echt te lang. 

- Hoop ik meer te gaan hardlopen. Ik weet het, "hoezo, hopen? Trek je schoenen aan en gá!" Ja, ik hoop dat ik dat ga doen. 

-.Hoop ik een ontzettend leuke stage tegemoet te gaan. 

- Hoop ik in een stabiel ritme te komen. Naar school, naar stage, werken, sporten, gezond eten, huishouden. Blijkbaar is mijn leven afgelopen tijd toch best tumultueus geweest. Elk spoor van ritme en regelmaat is afwezig. 

Zijn dit goede voornemens? Zo zou je ze kunnen noemen. Ik noem ze liever levensdoelen. Er zit geen begin of einddatum aan (1 januari, 31 december, anyone?). Het zijn verbeterpunten die ik toevallig nu benoem. Maar die ik eigenlijk al langer in gedachten heb. 

Vanavond is het zover. Het einde van een jaar. Het begin van een nieuw jaar. 

Heb een gezellige avond, drink je drankje maar niet teveel, pas op je vingers en geniet vooral! Ga ik ook doen. 

Gelukkig nieuwjaar!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes