H & L | BodieBoost


Een jaar geleden kwam BodieBoost uit, een dieetmethode waarbij snoepen moet en afvallen leuk wordt, aldus BodieBoost.

Nu zijn er twee nieuwe boeken uitgebracht, BodieBoost: Het kookboek en BodieBoost: Het dagboek.


BodieBoost: Het kookboek
Vanuit de talrijke leden en volgers van de BodieBoost-community kreeg Charlotte steeds vaker de vraag naar nog meer recepten en weekmenu's. BodieBoost: Het kookboek is daar het antwoord op. Op haar eigen, spontane en enthousiaste wijze geeft Charlotte haar succesrecepten én die van de BodieBoost-ambassadeurs prijs. Daarnaast vormen de 4 extra weekmenu's een extra 'mini-crash course' om die laatste paar, vaak meest lastige pondjes, te lijf te gaan. Uiteraard ontbreken ook de handige familielijsten en de 12 gouden regels niet waarop het dieet is gebaseerd. Bovendien vind je in het boek vele tips van BodieBoosters, wordt er antwoord gegeven op veelgestelde vragen en is de wetenschappelijke onderbouwing van het dieet achterin het boek opgenomen.


BodieBoost: Het dagboek
Het dagboek is een handig invulboek waarin je jouw persoonlijke BodieBoostchallenge kunt vastleggen, noteren en bijhouden. In dit dagboek noteer je waar je nu staat (huidige situatie), waar je naartoe wilt (einddoel), wat je daarvoor moet doen (acties), voortgang, je weekmenu, je jokerlijst, je motivatie en je moeilijke en goede momenten.
Ik heb vorig jaar de berichten over BodieBoost al zien langskomen. Ik heb er vaker over gehoord maar tot nu toe besteedde ik er niet teveel aandacht aan. Want ik doe niet aan diëten. Want tijdens mijn gehele studententijd was ik genoeg 'on the move' en at ik regelmatig en gezond.

Maar nu ik samenwoon is dat echt zo veranderd! Het is niet zo dat wij nu elke avond samen met een zak chips op de bank hangen, 'gelukkig' is dat niet het geval. Maar ik beweeg nu zoveel minder!

In een eerder bericht vertelde ik al dat ik het een tijd héél druk heb gehad, maar nu is dat voorbij en ik merk dat ik echt uit de handloop-vibe ben. De meeste dagen denk ik er helemaal niet aan. Wel fiets ik nog lekker rond, sta ik een paar dagen per week hele dagen (stage en op mijn bijbaan) en ben ik alweer een paar keer naar de supermarkt gelopen (kwartiertje heen, kwartiertje terug, plus het boodschappen doen zelf).

Qua eten gaat het nu zó slecht. Ik eet nog steeds elke dag ontbijt, eet vaak fruit (meestal bananen), kook zelf avondeten zonder pakjes en zakjes maar mét veel verse spullen en eet meestal brood als lunch. Vandaag at ik toevallig pannenkoeken want het brood is op, haha, daar ben ik ook niet vies van. Nu denk je misschien, wat is daar dan mis mee? Nou, newsflash: mijn bijbaantje is in de snackbar. En we mogen de hele dag eten wat we willen.

Ik probeer het écht te beperken. Maar een frietje of een kroket gaat er toch elke keer wel in. Nu ben ik ook de hele dag op de been en ben ik natuurlijk hoofdzakelijk aan het werk, wat vast ook veel calorieën verbrand. Maar ik moet me wel goed bewust blijven van wat ik in mijn mond stop.

Ik denk dat dit dus het moment is om eens te denken aan het volgen van een dieet. Of eigenlijk, het aanmeten van een nieuwe lifestyle, want zo noemen ze dat tegenwoordig he. Nee, ik moet terúg naar mijn oude, gezonde lifestyle. Moet te doen zijn.... aangezien ik er nooit moeite mee heb gehad.

Tijd dus om me eens te verdiepen in Bodieboost, want uit al het aanbod is dat wel een methode die me aanspreekt.

Deze boeken heb ik nog niet, maar die komen er wel. Voor de 'snelle trek' is er gelukkig de website (die erg leuk is!) met heel toepasselijk, tips voor 5 december!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes