Home | Crock Pot

Ziet dat nep-eten er niet jummie uit? 

Nee, vind ik ook niet. 

Maar de pan! Daar kwijl ik bij weg. Ik ben een ontzettende sucker voor keukenapparaten. (zo zou ik ook nog wel een wafelijzer, contactgrill en Kitchenaid willen. Maar wie wil er geen kitchenaid?)

Al tijden loop ik hierbij weg te kwijlen. Het begon via Pinterest, daar vind je ontzettend veel crockpot/slowcooker recepten. En zo begon ik eens te zoeken naar wat het nou precies is, zo'n crockpot. 

Wat blijkt, het apparaat is een slowcooker, maar het meest bekende merk in Amerika is blijkbaar Crock Pot. En dus, zoals met veel populaire producten, is de merknaam de productnaam geworden. Genoeg gezeur. 

Stoofpotten, soep, pasta, sauzen, gluhwein en spareribs. De mogelijkheden zijn blijkbaar eindeloos, hoewel ik een beetje sceptisch ben met Amerikaanse recepten. Die hebben volgens mij toch iets andere smaak dan wij Hollanders. 

Hoe dan ook, het woord "Crock Pot" bleef maar vallen hier in huis. Maar ik kocht hem maar niet. Iets hield me tegen, ik weet niet goed wat. Misschien het idee dat ik in een oven ook gewoon kan koken (totaal iets anders, maar toch). Blijkbaar zag mijn vriend het als een hint. 

Want terwijl we hadden afgesproken elkaar niets te geven met Sinterklaas, stond er plots toch een cadeautje voor mij klaar. Met een gedicht waar het woord "Crock Pot" al in te vinden was. Mijn hoofd blokkeerde het idee toch nog even. 

Maar toen was het tijd om papier te scheuren, en opende ik de kartonnen doos, en zag daar een Crock Pot!!!! 

Ik was helemaal verbaasd! Wie had dit voor mij gekocht? Mijn vriend niet, want wij zouden geen cadeau's doen. En zijn ouders hadden al een mooi cadeau gegeven. En voor de rest van het gezelschap was dit toch een iets te duur cadeau. En toen hoorde ik dat ik hem toch van mijn vriend had! Super lief! En puur eigenbelang natuurlijk ;). 

Inmiddels ben ik volop aan het zoeken naar recepten. Toch best ingewikkeld. Want voor onze smaak zoek ik in het Nederlands en daar is toch niet zo veel verschillends te vinden. Vooral draadjesvlees en rare prutjes. Maar ik houd moed! En binnenkort zal ik er nog eens iets over posten. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes