Home | Verhuizen


Dit is mijn uitzicht op dit moment. Dozen, spullen, tape, rommel. Het verhuizen is in volle gang.

Bij nader inzien had ik een iets te geromantiseerd beeld van verhuizen. Wat ik dacht dat verhuizen was? Een appartement uitzoeken, nieuwe spullen kiezen, spullen inpakken en verhuizen.

Wat verhuizen echt is? Vooral heel veel spullen uitpluizen en weggooien en op Marktplaats en rommelmarkten zoeken naar mooie spulletjes voor in het appartement.

Wat ik hier in 4,5 jaar heb verzameld is niet te geloven. Ik begon in mijn studentenkamertje met een tafeltje met een tv erop, een bed, een tafeltje als bureau en een stoel. De inbouwkasten fungeerden als kledingkast en ik had een paar borden, kopjes en bestek voor mezelf. Na een tijdje paste kleding niet meer in de inbouwkast en kwamen er steeds meer boeken enzo bij. Eerst kwamen er een koelkast, nachttafeltje en gootsteenkastje bij. Later nog een boekenkast, bankje en ladekast.

Elke verjaardag, Sinterklaas en kerst krijg ik weer wat spulletjes. Ook nam ik langzaamaan steeds meer kleding, boeken en ander spul mee van mijn ouders naar mijn studentenkamer. En natuurlijk shop je in 4,5 jaar ook.

Mijn kamer is nu dus propvol en barst bijna uit zijn voegen. De verhuizing kon niet veel langer wachten.

En met zoveel spullen, kom je ook op het punt dat je dingen weg moet doen. Niet alles kan mee naar het appartement. En niet alles wíl ik meenemen.

Ik begon vorige week bij mijn ouders. Daar stond een hele inbouwkast op zolder vol met spullen van mij die mijn moeder in een opruim-bui erin gepropt had. Resultaat: jarenlang vond ik niks meer terug en uiteindelijk werd meer dan de helft weggegooid. Want hoewel ik veel spullen wel graag wilde bewaren of nog steeds wel leuk vond, wil ik het meeste helemaal niet mee verhuizen. Dus met veel pijn en moeite in de container of in dozen voor de rommelmarkt.

Nu ben ik dus ook op mijn studentenkamer aan het inpakken. Stap 1 om meteen wat ruimte te maken: een paar flinke stapels tijdschriften weg. Lag de kast bij mijn ouders vol met Tina's, Cosmogirls en heel oude Cosmopolitans, hier lag het vol met iets nieuwe Cosmopolitans, Glamours, Viva's en nog veel meer. Hup de gang op, oproepje op Facebook voor gratis afhalen en wat er de dag voor de verhuizing nog ligt gaat de prullebak in.

Maar helaas is niet elke keuze zo gemakkelijk. Vazen, fotolijstjes en kaarsenglaasjes die ik niet meer zo leuk vind, gaan toch maar ingepakt mee. Misschien vind ik er straks nog een plekje voor, en anders moet ik het maar verkopen op de vrijmarkt komend jaar.

Was verhuisdozen inpakken eerst nog een SOG-momentje, nu verzin ik weer dingen om maar geen dozen in te hoeven pakken. Zucht....
I'm a hoarder and I know it *lalalalala*

Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes