F&F | Afwisseling

Iedereen heeft inmiddels kunnen lezen dat ik ben begonnen met hardlopen. En na mijn wedstrijd van zondag had ik gisteren alweer erg veel zin om mijn schoenen aan te trekken (wat zeg ik, zondagavond alweer). 

Maar er zullen ook tijden komen dat de motivatie was minder is. Terwijl het juist belangrijk is om er plezier in te blijven hebben. Plezier is de grootste motivator. 

Zo is het mijn voornemen om Pilates op te pakken. Ik deed het in het najaar elke week. Maar toen ik begon met hardlopen stopte ik ermee. Omdat het een goede aanvulling is op hardlopen, het houdt je soepel en je traint andere spieren - vooral de core, pak ik het weer op. Ik begon gisteren al. 

Op een moment in de les zag ik de docente niet goed. We moesten veranderen van beweging en ik deed geheel het verkeerde. Toen ik daarachter kwam moest ik lachen. Waarna de jongen naast mij begint te lachen, hij was mij dus aan het nadoen. Zo kwamen we na de les in gesprek en haalde hij me over om een half uurtje later mee te doen aan een les Moderne Jazz. 

De klas kende de halve choreografie al, dus het was een hoop geklungel, maar het was wel erg leuk. Ik had plezier! Alleen wel jammer dat ik mijn goeie hardloopsokken aan had, die zijn nu helemaal zwart van onderen maar hopelijk niet flink versleten. (Die gaan bij Pilates toch uit, vandaar dat ik geen andere aan had.)
Ik ga Moderne Jazz er niet inhouden. Ik blijf bij hardlopen en Pilates. Teveel hooi op je vork is niet goed, dat houdt je niet vol. 

Maar het was zeker leuk om eens mee te maken. Stiekem had ik altijd al eens mee willen doen, maar ik durfde niet. Ik ben nogal een stijve hark. Ik kon in één poging een rondje waterskiën, dat is al genoeg bewijs dat ik absoluut geen soepele danseres ben. Ik dacht ooit dat ik ontzettend goed aan het meedoen was met Zumba. Tot ik in de spiegel keek! 

Moraal van dit verhaal; als je de kans hebt, doe dan af en toe eens een mee aan een andere sport. Het is leuk en houdt je daarom gemotiveerd. 

Vandaag ga ik weer een rondje hardlopen. Ik heb er echt zin in!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes