Budget | Geshopt bij de Turkse winkel


Hier in de buurt is een straat vol Turkse winkeltjes. Alhoewel ze niet allemaal Turks zijn. Er zitten groentemannen, slagers, bakkertjes, een supermarktje en een visboer. Geen van allen van autochtone afkomst. En gisteren ging ik er voor het eerst winkelen.

Ik weet niet waarom, maar er is voor mij altijd een ontzettende drempel om er voor het eerst naar binnen te lopen. Als blonde kaaskop voel ik me altijd lichtelijk uit mijn element. Maar als ik er eenmaal binnen ben, en iets gekocht heb, is dat voorbij en vind ik het heerlijk om er rond te struinen.

Zo kwam het dat ik gisteren voor het eerst met mijn buurmeisje naar die straat fietste. Vanwege de hoeveelheid winkeltjes bij elkaar was het extra spannend. Maar uiteindelijk liepen we gewoon overal naar binnen, prijzen vergelijken en kopen waar het het goedkoopst was. 

Ik had niet zo heel veel en ik was in totaal maximaal €7,00 kwijt. In de gewone supermarkt had het me veel meer gekost! 

Kort uit herinnering hoeveel het ongeveer kostte: 
Palmsuiker: voor 200 of 250 gram €2,20
Italiaanse kruiden: voor ongeveer 45 gram €1,25 (ter vergelijking, in het potje van de supermarkt zit 13 gram)
Worteltjes en sinaasappelen samen: €0,85
3 avocado's: €1,00
Amandelen en studentenmix: samen 150-200 gram voor €1,40

De notenmixen waren beide 95 cent per 100 gram. Als je dat vergelijkt met de prijs in de supermarkt! Daar krijg je echt geen noten voor €10,00 per kilo! En dan heb ik nu ook nog goeie noten.

En de avocado's dan. Ik was een hele tijd terug megablij omdat ze bij Lidl in de aanbieding waren voor 49 cent. Een week geleden kocht ik er maar weer eens eentje voor 89 cent. En dan krijg je er bij de Turk 3 voor een euro!

En de Italiaanse kruiden dan? Mijn Jumbo-potje heeft 13 gram, maar voor het gemak haal ik het even van de AH webshop: 12 gram voor €1,49. Dat is veel minder product voor veel meer geld!

Ik ga dit vaker doen. Mijn weekboodschappen bestaan toch al hoofdzakelijk uit groenten en fruit. Ga ik gewoon eerst naar de Turk. Wat ze daar niet (of toch duurder, kan voorkomen) hebben ga ik dan wel bij de Lidl halen. En wat ze daar dan ook niet hebben, haal ik dan wel bij Jumbo. Dat zijn tenslotte de dichtstbijzijnde winkels voor mij.

Heb ik meteen een work-out gehad, want het straatje is toch wel een kwartiertje fietsen. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes