Budget | Achter je naaimachine

Geen budgettip voor de boodschappen, maar wel een leuke en goede tip. 

Leuk tenminste als je ervan houdt om met je handen bezig te zijn. Zelf dingen te maken. En een goede tip als je ook nog handig bent met je handen. Of als je een handige moeder/tante/buurvrouw hebt die je lief aan kunt kijken. 

Er zijn namelijk zoveel dingen die je zelf kunt maken in plaats van kopen. Denk aan gordijnen, kussenslopen, tafelkleden en voor de dames, rokken, bloesjes en eenvoudige jurkjes. 

Op mijn plaatselijke markt zijn er al stoffen te krijgen voor €1 per meter. Zo loop het langzaam op naar €2, €3 en natuurlijk ook duurder. Ik dacht dat stoffen zo'n €10 per meter zouden kosten en echte koopjes ongeveer €5 dus dat was een fijne verrassing! 

Dus nam ik twee stoffen mee die €1 en €2 per meter waren en waarvan ik ook maar een metertje nodig had. Ik heb ook nog wat lint en elastiek elastiek gekocht. Nu heb ik dus voor €7,50 alle materialen om een rokje en een bloesje te maken. 

Hiervoor is het natuurlijk het makkelijkst als je een naaimachine tot je beschikking hebt. Heb je er zelf geen, vraag dan eens rond bij familie, vrienden en kennissen of je iemands machine mag gebruiken. 

Ik heb geen naailes gehad, ik heb nog nooit zelf een kledingstuk in elkaar gezet, ik heb geen patronen maar ik heb wel internet! En daar kun je veel tutorials vinden. Ik zocht op Pinterest op "sewing skirt" en daar vind je zoveel! Vaak in het engels, maar vaak ook veel foto's. 

Succes!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes