Start to Run | Les 22 en 23

Bij les 22 moest ik 2 keer 15 minuten rennen. Ik was hier best huiverig voor. Zo lang had ik nog nooit achter elkaar gerend! De les daarvoor was het langste stuk nog maar 12 minuten, en die les had ik bewust samen met iemand gelopen, zodat we elkaar konden motiveren. Deze les liep ik alleen. En het ging hartstikke prima! Goed wil ik niet zeggen. Ik had toch wel last van mijn benen. Een paar steken in mijn zij. Wat pijntjes hier en daar. Maar ik heb hem wel uitgelopen. En daar gaat het om. Als je niet uit je comfortzone komt, kom je nergens. 

Les 23 bestond uit 10, 10 en 12 minuten rennen en deze les ging helaas een stuk slechter als de vorige les. In het begin zat er in de podcast een warming-up ingebouwd, maar nu niet meer... Dus behalve een beetje warm wandelen had ik geen warming-up gedaan. In het vervolg toch zelf maar even doen, een minuutje rennen ofzo. 
Deze les had ik echt ontzettende last van mijn enkels. Ze deden echt pijn. Maar ik heb toch doorgezet. Al snel begonnen ook mijn onderbenen te verzuren en halverwege de les trok dat links door naar mijn bovenbeen. Tijdens de tweede ronde heb ik twee keer een paar stappen lopend gezet. De derde ronde ben ik halverwege gestopt. Ik heb de les dus niet afgemaakt. 

De dag erna had ik met normaal wandelen, naar de supermarkt, al last van mijn enkels. Dus ik neem een extra rustdag en ga voor de volgende les goed warmlopen. 

5 mei is namelijk mijn eerste hardloopwedstrijd al. En die wil ik natuurlijk wel uitlopen! Uh, rennend dus.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes