Budget | Grijp niet meteen naar dat A-merk!

Het is echt niet zo dat A-merken altijd beter zijn.

Ooit werd mij verteld dat de goedkoopste vla in de supermarkt eigenlijk gewoon A-merk vla was. Elk jaar schijnen de A-merken tegen elkaar op te bieden om wie dat jaar dat goedkope kartonnetje mag vullen. Er is dus sowieso niets mis mee.

Deze truc leerde mijn moeder me, en nadat ik het bovenstaande verhaal hoorde ben ik op alle fronten overtuigd.

Wanneer ik een nieuw product koop waarbij ik de smaak toch niet goed ken, koop ik eerst de allergoedkoopste versie. Bijvoorbeeld van satéstokjes, pindakaas en knakworstjes. Zoveel verschilt de smaak waarschijnlijk niet, en wanneer je voor het schap staat om een keuze te maken, kun je die beter maken op basis van de goedkoopste prijs, dan op basis van de reclamecampagne die erachter zit.

Zo kwam ik erachter dat pindakaas van Albert Heijn's Euroshopper hartstikke lekker is! Smeuïg, en dus niet droog, met gewoon dat typische pindakaas-smaakje. Ik hoef geen bekend merk meer hoor! Deze is prima.

En stel je voor, die goedkoopste satéstokjes zijn niet lekker, dan probeer je de volgende keer gewoon de stokjes die één stapje duurder zijn.

Misschien heb je wel jarenlang voor niks veel te veel geld betaald voor producten dan nodig was. Misschien vind je de goedkoopste zelfs wel lekkerder. In ieder geval kun je het beter zo om doen, dan beginnen bij de duurste

Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes