Budget | Mijn groene vingers

Ik vertelde maandag al over het zelf telen van groente. Twee jaar geleden deed ik al een poging.

Toen had ik zo'n 5 bakjes op de vensterbank staan met aarde uit de supermarkt en zaden in papier, van de Aldi die al oud waren. De bakjes stonden op mijn vensterbank, waarschijnlijk niet de beste plek met alle kieren en enkel glas. Vrij veel tocht. Na enkele weken stonden er nog steeds vier bakjes aarde en één bakje met wat groen dat alweer snel dood ging. Misschien ook te weinig water gegeven, bedenk ik me nu.

Tijd voor poging 2! Vandaag liep ik in de Action en nam ik een envelopje met 6 soorten zaden (uhm, €0,80 denk ik?) mee en speciale potaarde (€0,69) (met kokosvezels ofzo). Eerder had ik al een kweeksetje voor munt (€1,-) gekocht.


Eerst de munt! Er zijn al verschillende stengeltjes en blaadjes te zien. Ik vraag me af wanneer ik het moet ompotten, per stengeltje/plantje in een iets groter bakje. Of in ieder geval met iets meer ruimte.


Dan de andere 6. Oregano, peterselie, basilicum, tijm, lavas (oftewel maggikruid) en rucola. Vandaag gezaaid en nu staan ze in een plastic bak waar ik een plastic zak overheen gedaan heb. Aan één kant is de zak vastgeplakt met plakband om hem enigszins dicht te maken, aan de andere kant kan ik de zak onder een richel vouwen. Zo kan ik hem toch makkelijk openmaken om bijvoorbeeld water te geven. Aan de onderkant van de plastic bekertjes heb ik wat gaatjes gemaakt, die waarschijnlijk veel te klein zijn maar er zal toch een béétje water doorheen komen als het moet?

En zijn de naamkaartjes niet leuk?! Die zaten er gewoon bij! En ze zijn nog van plastic ook, geen stom papier dat na twee keer wateren stuk is. Jippie!


Die bak heb ik hier in huis gevonden, die zwerft hier al enkele jaren rond. Ik heb geprobeerd af te wassen, maar hij is gewoon beschadigd. Gelukkig zie je dat in het echt niet (tenzij ik er met mijn neus op sta) dus ik ben blij met mijn kasje! 

Ik zou wel graag het kasje van Action hebben. Ik kocht hem vorig jaar bijna. Vandaag zag ik hem niet. Over een paar dagen nog maar eens zoeken. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes